onsdag den 21. december 2011

No Size Zero. Your Size Hero!

Selvom jeg jo har travlt med mit drømmekrop projekt, så skal denne her blog jo alligevel ikke forvandles til et slankehysteri uden lige. Lade mig gøre det tydeligt: Jeg kan lide kvinder med former!

Ikke desto mindre er det derfor nogen gange skræmmende at se, hvordan tidens tendenser har ændret sig, hvad udseendet angår. Bevares. Sådan har det vel altid været. Og modellerne skal da også være velproportionerede, ja ja. Den kamp gider jeg slet ikke rode mig ud i. Men jeg kan nu alligevel godt blive chokeret når man sammenligner disse billeder med hinanden.

Kig nu først rigtig godt på disse 6 kvinder.
Verdens første supermodeller i 90'erne. Flotte, lækre og smukke kvinder. Og ikke mindst slanke!







Kig så på 00'ernes modeller.
Hvad er de her så, som går ned af catwalken i dag?








Indlægget her handler ikke om, at det er 'nogens skyld' og ih og år, hvor er det hele da også urimeligt og forfærdeligt. For sådan mener jeg det ikke. Men jeg synes det er smadder hamrende ærgeligt, hvis der sidder titusind hvis af piger derude (inklusive mig selv), som bruger alt for megen negativ energi, bekymringer og tanker, på at sammenligne sig selv med noget dybt urimeligt og urealistisk. Piger og kvinder, som er knald hamrende skønne og smukke, bruger al for meget tid på at finde alle deres fejl, og alt for lidt tid på, at se deres skønheder. Jeg ved det, for jeg ser det selv gang på gang hos mine veninder. Alle har vi hver og én vores forskruede ideer om, at vores kroppe er "forkerte". Men hey! Snak lige pænt til dig selv! Det er sku' DIN krop! Jeg kunne da aldrig finde på at sige til mine veninder: "hold kæft din krop den er sku' da helt vanskabt mand!" Men jeg kan sagtens høre mig selv, sige det til mig selv. Hvad fanden er egentlig det for en attitude at ha' over sin krop? Og ikke mindst sit eget selvbillede?

Aretha Franklin har lavet en glimragende sang, der handler om, at de der mænd skulle ta' og få sig noget R.E.S.P.E.C.T. for de der kvinder. Men nogen gange burde vi eddermame også lige tage og respektere os selv lidt også.

Supermodellerne i 1990'erne udtalte, at de ikke stod ud af sengen for mindre end 10.000 $. Om dagen. Det tror jeg sku' de sagde, fordi de vitterligt troede på, at de var det værd, og ikke fordi de mente deres røv var for stor.

Så gå nu ud og løft den pande, ret den ryg, vrik den røv og ryst de bryster.

Jeg er sikker på, at du faktisk er pisse lækker!




Follow me on Bloglovin'

2 kommentarer:

  1. Fedt indlæg, kunne ikke være mere enig :-)

    http://tatevikn.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. Jeg synes du skriver de fedeste indlæg og stof til eftertanke! God blog og er nu fast læser. Mvh

    SvarSlet

Follow this blog with bloglovin

Follow nannajenner