tirsdag den 22. november 2011

E.L.F anmeldelse



For et stykke tid siden prøvede jeg for første gang nogle produkter fra E.L.F. Jeg havde længe været skeptisk overfor mærket, da produkterne simpelthen er så uhørt billige. Men hvor er jeg glad for at jeg gav det en chance! For selvom der er nogle svipsere ind i mellem, så har de rent faktisk også virkelig gode produkter til ingen penge.

Her følger en lille anmeldelse og anbefaling af det jeg har testet so far:

Mineral Foundation:
En fin lille mineral pudder, med en let til medium dække evne. Lægger sig rigtig fint på huden. 
Kan ikke sammenlignes med high end produkter som Tromborg, Youngblood osv - men til prisen er den helt i orden. Jeg har mine i farverne Light og Warm. Farverne minder utroligt meget om hinanden, men Light har røde undertoner og Warm har gule.

Pris: 29,58 kr.


En virkelig god kompakt pudder, som jeg bruger flittigt hver dag i øjeblikket. Klar favorit. Den kan opbygges i dække evne fra helt let til fuld dækning. Ligger sig rigtig fint på huden. 
Den medfølgende svamp er uduelig. Tricket er at bruge den rigtige børste.
Jeg bruger selv en flat top foundation børste fra Nilens Jord, men E.L.F's egen skulle efter sigende også være rigtig god. Den hedder Studio Powder Brush. Man dupper og buffer så pudderen ind. Denne type børste er iøvrigt også eminent til mineral puddere. 
Jeg har mine i farverne Sand og Buff. Sand er perfekt til hverdags brug i dagslys og Buff er god til aftenbrug i diskolys, så at sige.

Pris: 29,58 kr.


Min hud har altid været en problem hud. Tør, sensitiv, uren, fedtet. You name it I got it! Mit problem med makeup er oftest, at det forsvinder ret hurtigt på mit ansigt. Hvor hen ved jeg ikke lige helt. Men ikke desto mindre er det utrolig irriterende at gå hjemmefra og føle sig smokin' hot, og når man så kigger sig i spejlet et par timer senere, så kager det rundt i ens ansigt. Ikke fedt. Derfor er jeg altid på jagt efter et produkt, der kan få min makeup til at vare længere og sætte sig fast. Og her kommer disse to produkter ind i billedet. Jeg bruger High Definition pudderen som primer i ansigtet inden jeg lægger makeup. Pudderen er hvid, men meget farveløs når den komme på. Transperant-ish. Når jeg er færdig med at lægge foundation eller pudder, sprayer jeg et par sprøjt med mist'en og vupti. I'm all set! Disse to produkter er jeg blevet virkelig glad for, fordi de rent faktisk virker og holder på min makeup.

Pris: ca. 50 og 30 kr.


Overall bedømmelse:
E.L.F er knald hamrende billig makeup, som rent faktisk har en rigtig fin kvalitet. Som fattig studerende er det skønt at have et alternativ, når pengekassen er lav, men man stadig gerne vil være lækker. Priserne ligger generelt fra 12 til 50 kr, hvilket jo er et fund til de penge!

E.L.F's børster skulle også være helt fantastiske til prisen. Så længe man går efter deres Studio Line produkter. Generelt går man vist ikke helt galt i byen, så længe man holder sig til Studio Line og Mineral Line. Det er også min erfaring.


Bonus:
E.L.F har på det seneste kørt en kampagne på Facebook, hvor de annoncerede at når de havde fået 275.000 likes, ville det resultere i en kode med stor besparelse. Det lykkedes igår aftes. Udover at det PR mæssigt er sindsygt flot klaret at få 275.000 til at like en side, så har det altså også udløst 40 % rabat indtil onsdag aften i denne uge. Alt du skal gøre er at bruge koden LIKE275K.

Personligt kunne jeg ikke dy mig igår, og derfor havnede der også et par produkter i min virtuelle indkøbsvogn. Ups. Men det ER altså svært at sige nej til dulle-ting, som med rabat, kun koster 7 og 17 kr stykket! Så ny anmeldelse følger nok snarest i fremtiden.

Du finder E.L.F lige her.





Follow me on Bloglovin'

2 kommentarer:

  1. Har samme problem som dig med min hud, går hjemme fra og ligner en million, og et par timer efter ligner man noget der er løgn :(..

    Skal helt sikkert afprøve den der mist der :-)!

    Universbys.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Jeg er lidt i tvivl om, om det er pudderen eller mist'en der gør, at min makeup holder bedre, for jeg bruger dem sammen. Men så virker de ihvertfald også hammer godt!

    SvarSlet

Follow this blog with bloglovin

Follow nannajenner