onsdag den 30. november 2011

Eye-Omelet-Opener

Jeg er ikke nogen øko eller helse freak. Og som udgangspunkt skænker jeg ikke mange tanker til, hvor min mad den kommer fra. Jeg går bare op i at spise sundt og helst så billigt som overhovedet muligt. I øjeblikket spiser jeg utroligt mange æg, i forbindelse med mit 'projekt drømmekrop'.

Selvom jeg godt ved, at det ikke er det mest politisk korrekte at gøre, så køber jeg bur æg. Simpelthen fordi det er billigere. Men alligevel blev det dog utroligt tankevækkende, da jeg forleden lavede min omelet på 2 æg fra frit gående høns. Æggene kommer fra min kærestes forældres høns, som har masser af plads at boltre sig på, får god mad og masser af hønse-motion (aka hakke efter regnorm i jorden). Farveforskellen på den omelet, og min almindelig omelet lavet med bur æg fra Netto, var en øjenåbner uden lige.

Her ser i farveforskellen på en omelet lavet på et lykkeligt hønseæg og et knap så lykkeligt hønseæg:

OBS! Begge billeder er taget i dagslys og med blitz på samme kamera. Ingen redigering er brugt. 



Er det ikke vildt?!

Hånden på hjertet, så var jeg selv forfærdelig overrasket. Ja, jeg ved det jo godt i forvejen. Men alligevel. Der er godt nok virkelig stor forskel!

Det fik mig til at tænke over mine forbrugsvaner ihvertfald.

Tænker du over hvilke produkter du køber? Om de er øko? Fairtrade? Osv?



Follow me on Bloglovin'

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Follow this blog with bloglovin

Follow nannajenner