mandag den 28. november 2011

Swinging Saturday


Lørdag var en lang og hård, men også helt ufattelig dejlig dag.

Den startede klokken møg hamrende tidligt med Funkarella drengene, hvor vi skulle øve nye numre op til vores koncert på Bridgewater. Justin here we come! (og her mener jeg altså Timberlake, og ikke Bieber. Bare for en god ordens skyld)




Efter nogle timers svedig musik, blev jeg kørt direkte hen til Vejlby Kirke. For der skulle nemlig være bryllup. Og jeg skulle være gæst.

Det var en sand kærlighedsfest! Og jeg blev så glad på parrets vegne. Bruden og gommen har mødt hinanden på bedste eventyrvis, hvor de tilfældigvis sad ved siden af hinanden i den samme flyver. Det var kærlighed fra første blik. Eneste problem var, at hun var Brasilien og han fra Danmark. Og selvom kærlighed ikke kender nogen grænser, så gør bureaukrati desværre. De har kæmpet for at få opholdstilladelse, arbejdstilladelse og statsborgerskab, men har mødt en mur af uretfærdige regler gang på gang i begge lande. I lørdags blev denne kamp så endelig afgjort. Og kærligheden sejrede. Heldigvis. Og hvilken fest det var! Man kunne ikke undgå at blive helt lykkelig indeni, når man så hvordan de strålede. Suk. Det var så smukt.









Efter alverdens taler på både engelsk, portugisisk og dansk, samt god mad og vin, så gik turen videre for mit vedkommende. Jeg var nemlig også inviteret til min venindes fødselsdagsfest. Og det kan jeg vist roligt sige gik op i hat og briller! Temaet for festen var nemlig intet ringere end børne-fødselsdag. Så der var ballondans, stoledans og lakrids-snøre konkurrence. Også et Fætter BR spil blev taget i brug. Godt nok i alternativ shots version. But still. Og hold nu op, hvor er det skønt at blive gammel og stadig lege barn!







Da klokken slog midnat, var det jo officielt 1. søndag i advent. Derfor skulle vi da naturligvis også have juleshots. Disse bestod af følgende:


Man gør følgende:

1. Dyp en mandarin i kanel på den ene side og flormelis på den anden.
2. Skyl et shot rent vodka ned i svælget.
3. Tyg og sug i mandarinen.
4. Afslut med at spise en mandel.

Voila! Juleshot.

Det lyder måske umiddelbart virkelig mærkeligt. Hvilket det egentlig også var meningen, at det skulle være. Men det viste sig at smage decideret fremragende!

Vi endte med at tage videre i byen og danse fødderne af, men da klokken slog 3 og jeg havde været i gang i 19 timer måtte min krop og jeg alligevel kapitulere og sige tak for i aften.

Men det var absolut det hele værd :)


Follow me on Bloglovin'

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Follow this blog with bloglovin

Follow nannajenner