tirsdag den 15. november 2011

Kulturalist


Som nyudnævnt hip-cool-ster-blogger, er det jo vigtigt at holde sig opdateret på verden. Især den kulturelle verden, that is. Også selvom den ligger i Aalborg. Derfor drog jeg afsted mod Nordkraft for at se den aktuelle udstilling Water Marks i dag. Og hold nu op, et virvar af kunst! Og så med vand! 


Hvis i skulle være i tvivl, er det altså et billede, som er spejlvendt i noget vand. Og så dryppede der vand ned i vandet. Jamen altså!

Personligt var jeg også ret begejstret for følgende definition af ordet 'drukning'. 


Se, dét er jo Wikipedia på en ny måde! Jeg tror iøvrigt at Hertugen af Clarence og jeg har en del tilfælles. 

Det mest imponerende værk var dog 'Unfinished Symphony'. Det bestod af en række instrumenter, som var styret af vand og overtoner gennem en computer. Lydkunst, altså. På en varighed af 27 minutter. Så får man altså noget for pengene! Her ser i de forskellige instrumenter:




For at give jer den helt ægte 3D fornemmelse, sneg jeg mig til at filme en lille sekvens til jer. I skal jo ikke snydes for en uortodoks symfoni. Advarsel: der er tale om stærkt catchy melodier!



Det var en rigelig vild oplevelse, ikk? Jovist. Så efter den voldsomme svingtur i den kulturelle mølle, blev jeg nød til at dulme mine nerver med en Iceblend. Man er vel Baresso junkie.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Follow this blog with bloglovin

Follow nannajenner